Betingelser & Vilkår

Generelt

 

Platformen (3tilbud ApS) stiller en digital markedsplads til rådighed for brugere, i form af hjemmesiden www.hentpriser.dk. Hjemmesiden har til formål at matche tilbudsindhentere (herefter kaldet "Kunder") med leverandører (Herefter kaldet "Firmaer"). Et Firma kan have et CVR-nummer (momsnummer), og kan også bruge Platformens system uden CVR-nummer.

 

Firmaet accepterer, at Platformen videreformidler Firmaets data til Kunder med henblik på at afgive tilbud på opgaver.

 

Platformen benytter cookies som automatisk logger Firmaet ind når denne besøger hjemmesiden. Platformen kan ligeledes sende emails og SMS som indeholder links til direkte login. Firmaet kan manuelt logge ud efter hvert besøg. Det er Firmaets ansvar, at kun personer med tilladelse til at agere på Firmaets vegne, benytter Platformen fra Firmaets login.

 

Firmaet skal til alle tider sørge for, at oplysninger om navn, email og tlf-nummer er opdaterede og korrekte. Dette kan gøres på hjemmesiden under DIN PROFIL, eller ved at kontakte hjemmesidens support. Firmaet skal ligeledes være kontaktbar.

 

 

Tilbudsgivning og betaling gennem Platformen

 

Tilbudsprisen som Firmaet indtaster til kunden på Platformens hjemmeside, må ikke tillægges moms efterfølgende. Såfremt Firmaet er momsregistreret på Platformens, vil tilbuddet automatisk indeholde moms. Såfremt firmaet ikke er momsregistreret på Platformen, vil tilbuddet ikke indeholde moms.

 

Når en Kunde hyrer et Firma, foregår betaling for Firmaets ydelse over Platformen. Kunden indbetaler det aftalte beløb til Platformen før opgaven går i gang, og frigiver selv beløbet til Firmaets konto hos Platformen, når opgaven er udført. Større opgaver kan med fordel deles op i mindre delbetalinger og frigives efterhånden som opgaven skrider frem.

 

Firmaet kan få udbetalt pengene fra Platformen platform til sin egen bankkonto, tidligst 48 timer efter at kunden har frigivet beløbet, såfremt der ikke er gjort indsigelse fra Kundens side.

 

Platformen kan udbetale til danske såvel som udenlandske bankkonti med SWIFT-adresse. Det er påkrævet, at personen som registrerer bankkonti I Platformens system, er tegningsberettiget i Firmaet. Det er ligeledes påkrævet, at vedkommende godkender nærværende betingelser med MitID.

 

Platformen fungerer som uvildig tredjepart. Kunders indbetalinger til Platformen sidestilles med deponeringer, og det er således Kundens penge indtil 48 timer efter kunden har frigivet pengene fra Platformen til Firmaets konto.

 

Såfremt der opstår uenighed mellem Kunde og Firma om frigivelse af en betaling, kan Platformens værktøjer hjælpe med at løse uenighederne. Kan uenighederne ikke løses, vil betalingen i sidste ende returneres til Kunden. Herefter kan firmaet søge beløbet inddrevet via almindelig fakturering uden om Platformen .

 

Såfremt kunden laver en såkaldt "chargeback" (kortindsigelse) via sin kortudbyder, omhandlende en betaling til et Firma, vil Platformen som udgangspunkt gøre indsigelse til kortudbyderen. Såfremt kunden får medhold og chargebacken gennemføres, skal Firmaet tilbageføre denne betaling til fulde til Platformen.

 

Såfremt Firmaets konto i plus, og denne konto har været transaktionsløs i 6 måneder eller derover, er Platformen berettiget til at trække et inaktivitetsgebyr (inactivity fee) hver måned.

 

 

Fakturering af arbejdet

 

Hver gang en betaling frigives af Kunden til Firmaet, danner Platformen en faktura fra Firma til Kunde, med et totalbeløb svarende til det som kunden har frigivet. Såfremt Firmaet er registreret på Platformen med et CVR-nummer, vil fakturaen indeholde moms. Såfremt Firmaet er registreret på Platformen uden CVR-nummer, vil fakturaen ikke indeholde moms.

 

Både Firma og Kunde kan til enhver tid se og downloade alle fakturaer via Platformens hjemmeside. Det er ikke tilladt for Firmaet, at sende kunden en særskilt faktura for arbejde udført gennem Platformen, idet Platformen håndterer betalingen.

 

 

Platformens Kommission

 

Alt arbejde og salg udført af Firmaet for Kunden, er underlagt en kommission, som Firmaet skal betale til Platformen. Kommissionen udgør en procentdel af de totale beløb som kunden betaler til Firmaet. Procentdelen afhænger af hvorvidt Firmaet har tegnet et abonnement, og lyder som følger: Basis-bruger: 10%, Pro-bruger 7%, Pro+bruger 5%. Kommissionen trækkes automatisk fra de betalinger som Kunden frigiver til Firmaet. Eksempel: Et firma med Pro+abonnement udfører en opgave, og kunden betaler i alt 8.000 kr for denne opgave inklusive materialer. Platformens kommission vil således være 5% af 8.000 kr, altså 400 kr, inklusive moms. Kommissionen gælder for alle arbejder og salg, udført for alle kunder, kontaktet gennem Platformen. Såfremt der laves merarbejde eller såfremt arbejdet afviger fra den opgavebeskrivelse som kunden oprindeligt indlagde på Platformens hjemmeside, er Platformen fortsat berettiget sin kommission. Såfremt en kunde betaler direkte til firmaet, udenom Platformen, er platformen berettiget til at fastsætte kommissionen baseret på et skøn af opgavens størrelse. Såfremt Firmaets konto går i minus (bliver negativ), og firmaet har et betalingskort tilknyttet profilen, er Platformen berettiget til at udligne kontoen ved at hæve fra det tilknyttede kort.

Såfremt det viser sig, at en opgave ikke skal udføres alligevel, skal der naturligvis ikke betales kommission.

 

 

Garantier

 

Platformen stiller en række garantier til rådighed for Kunden, afhængigt at hvilken type opgave der er tale om. Garantierne gælder kun, når Kunden vælger et firma med registreret CVR-nummer i Platformens system Garantierne er til for at hjælpe Firmaerne med at vinde flere opgaver gennem Platformens system. Garantierne er udelukkende et forhold mellem Kunden og Platformen.

 

 

Sikkerhed

 

Firmaets brugernavn og password skal behandles fortroligt. Alle passwords opbevares krypteret på Platformens servere. Kreditkortoplysninger indtastes hos vores SSL-godkendte tredjepartudbyder Quickpay. Kortoplysninger lagres ikke på Platformens servere.

 

 

Ansvarsfraskrivelse

 

Platformen kan ikke gøres ansvarlig eller erstatningspligtig for hændelser og forhold mellem Kunde og Firma.

 

Platformen tager forbehold for funktionelle og tekniske fejl på dets app og hjemmeside, og kan ikke drages erstatningspligtig som følge af dette.

 

Firmaernes profiler, herunder profiltekst, billeder, tilknytning til brancheforeninger, forsikringer samt andre organisationer, samt andet materiale, bliver skabt og uploadet af Firmaerne selv. Det er Firmaets ansvar, at disse data er korrekte.

 

Platformen forbeholder sig retten til at ændre nærværende vilkår. Enhver tvist, Firma og Platformen imellem, afgøres ved fogedretten i København.