Alis

Købt ny pilleovn, som viser sig at være defekt

Opgavebeskrivelse
Jeg har uvidende herom købt en dårlig pilleovn for 1 år siden hos Pejsecenteret i Holbæk. Jeg fik nedslag i prisen, "fordi Det var en gammel model", sagde Thomas, sælgeren. Nu viser det sig, det var fordi det var en demo . I året, der er gået, er blevet udskiftet blæser 2 gange (1. Gang straks efter installation), og fjernbetjening var brugt. Så er der i det forløbne år udskiftet motor, en til stor del, ikke klar over hvad, jeg fik efter mange henvendelser ny fjernbetjening, og senere installeret nyt computerboard, problemet var støj, det lød som om en traktor var i stuen, når blæseren gik i gang, men ovnen har ikke fungeret rigtigt i hele året. Det er som med en bil, der ikke virker, alle dele er udskiftet, og ovnen virker stadig ikke. Problemet er nu, at garantien udløber den 19. December og firmaet vil ikke give mig en skriftlig garantifornyelse. Reparatøren, Bo, siger han vil komme herud, hvis der igen er noget. Men der er jo noget hele tiden, ovnen virker bare ikke. Den kører ikke rigtigt og bruger alt for meget brændsel. Pejsecenteret siger, ovnen er fin, det er mig, der ikke kører den rigtig. Nu har jeg forlangt, de tager ovnen retur og refunderer mig pengene. Det vil de overhovedet ikke høre noget om.
Oprettet 11.12.2018
Kategori Advokat / Jura
Ønskes påbegyndt Inden for 2 dage