Alex

Bestilling af flyrejse

Opgavebeskrivelse
Sommeren 2017 Vi havde fået en ferie lejlighed i Athen sidste sommer 2017 i en uge. Vi beslutter os til at blive i Grækenland, så vi går ind på flightfinders hjemmeside og booker en flyver fra Athen til Rhodos og igen en flyver fra Rhodos til Danmark. Dagen før vi skal flyve fra Athen til Rhodos modtager vi vores boardingpas fra aegean airlines. Alt er godt. Vi skal hjem til Danmark søndag d 13 august med samme selvskab aegean airlines, men her modtager vi ingen bordingpas, men ved ikke bedre end at vi kan logge os ind med kode og mail på fligtfinders hjemmeside og der står at vi skal flyve kl 06:40 fra Rhodos til København søndag d 13 august, så må det jo være iorden. Vi ankommer til Rhodos lufthavn kl 04:00 og prøver at tjekke os ind på deres maskiner, Her bliver vi afvist af maskinen. Vi henvender os i skranken for at tjekke vores kuffert ind. Vi viser vores papir, hvorefter de siger til os at vi skulle ikke skal flyve i dag, men være fløjet dagen før d 12 august. Vi er totalt uforstående. Vi viser dem vores papir og vores telefon hvor der står vi skal flyve d 13. august. Efter 15 min vil de ikke snakke med os mere og beder os om at forlade køen. Hvad skal vi gøre? Ingen hjælp at hente overhoved hverken fra tjek ind eller deres superviser. Vi søger på telefonen og finder et fly fra Rhodos til München, hvor der er 7 pladser tilbage kl 11, så dem booker 5 pladser af. Da vi ankommer til München er der ingen flyver til København overhoved, så vi vælger at stille os i kø for at leje en bil. Vi køre hele natten og ankommer til København kl 05:30 mandag morgen og 35 000 kr. fattigere. Det korte af det lange er at vi ikke havde en chance.  Vi har ikke modtaget en mail / sms / opringning fra fly selvskabet som fortæller om ændringerne.  Vi modtager ingen bordingpas som skulle fortælle os at vi skulle rejse dagen før selv om de godt kunne sende den da vi skulle flyve fra Athen til Rhodos (samme selvskab)  Nå vi gå ind på flightfinder hjemmeside står der d 13. august og ikke d 12. august  Fredag d 17. august 2018 gik jeg ind på flightfinder hjemme side og bestilte en liste over mine gamle bookinger og her kom en mail med d 13 august. Dette er et helt år efter at der stadig står d 13. august. Når jeg kontakter flightfinder siger de at det ikke har noget med dem at gøre og når vi kontakter aegean airlines vil de ikke snakke med os. Hvad skal vi gøre?
Oprettet 28.08.2018
Kategori Advokat / Jura
Ønskes påbegyndt Ligemeget
Opgaven omhandler Erstatning